מימוש זכויות רפואיות – מה זה בדיוק ומי יכול לסייע לנו לעשות זאת?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מימוש זכויות רפואיות - מה צריך לדעת?
שתף:

ישראל היא מדינה סוציאל-דמוקרטית, דהיינו ישנה ערבות הדדית בין אזרחי המדינה כך שמי שזקוק לסיוע יוכל לקבלו. אחד התחומים בהם בא עיקרון זה לידי ביטוי הוא הקלות ותשלומים המוענקים למי שמצבם הבריאותי פוגע ביכולת ההשתכרות שלהם. ליקויים במצב הבריאותי, כתוצאה ממחלה או מתאונה, עשויים להיות שווים הרבה כסף בדמות הקלות במיסוי, קצבאות מן הביטוח הלאומי, תשלומים מחברת ביטוח, ממשרד הביטחון, מקרנות פנסיה, משרד הבריאות ועוד. ההטבות והתשלומים המגיעים למי מאיתנו בגין מצב רפואי מכונים “זכויות רפואיות” ומסתבר שמימושן אינו עניין של מה בכך. לעיתים קרובות מימוש זכויות רפואיות דורש עמידה עיקשת מול מוסדות ציבוריים ופרטיים, התמודדות עם ביורוקרטיה, הוצאות בלתי מבוטלות (למשל לצורך המצאת חוות דעת של מומחים) ועוד. הבשורה הטובה היא שאין הכרח להתמודד בכוחות עצמנו עם קשיים במימוש זכויות רפואיות, ישנן חברות פרטיות המציעות סיוע בהשגת כל המגיע לנו תמורת שכר הנגזר מגובה התשלומים שאנו זוכים לקבל בסוף התהליך.

 

כל מה שצריך לדעת על מימוש זכויות רפואיות בישראל
בישראל, כמדינה סוציאל דמוקרטית, מוענקות מני הטבות, קצבאות, תשלומי פיצויים ועוד למי שמתמודדים עם מצב רפואי הפוגע ביכולת ההשתכרות שלהם. לעיתים קרובות מימוש הזכויות הרפואיות אינו פשוט וישנן חברות המציעות סיוע בתמורה לתשלום שגובהו נגזר מן הסכומים שמשיגים עבורנו

 

למי כדאי לפנות לקבלת סיוע לצורך מימוש זכויות רפואיות

מסתבר שרבים אינם מודעים לכך שהם נמצאים בעמדה המזכה אותם בהטבות ותשלומים בהיקף משמעותי. כך למשל מי שנפצעו בתאונת עבודה ומסתפקים בסכומים המשולמים להם באופן חד פעמי ולא פועלים כדי להבטיח לעצמם קצבה חודשית על רקע של אחוזי נכות, זמנית או קבועה. גם פגיעה ביכולת ההשתכרות בשל מחלה עשויה לזכות בקצבה חודשית נדיבה מחברת ביטוח בעוד מי שאינו פועל למען מימוש זכויות רפואיות במלואן נאלץ להסתפק בקצבת נכות זעומה מן הביטוח הלאומיבמקרים אחרים ניתן לקבל החזרי מס בסכומים נכבדים, בגובה של מאות אלפי שקלים ואף יותר, בשל בעיות בריאות נפוצות כגון סכרת או יתר לחץ דם.

 

מי שלוקה בבריאותו באופן כזה או אחר טוב יעשה אם יפעל לברר מה מגיע לו בשל כך. ניתן להיעזר בבעלי ניסיון, לשאול בפורומים ברשת האינטרנט ולהיוועץ עם בעלי מקצוע (כגון יועץ מס, עורך דין המתמחה בייצוג לקוחות מול הביטוח הלאומי, משרד הביטחון, חברות ביטוח וכד’). גורמים נוספים שבכוחם לסייע כבר בשלב הבירור המוקדם הם נציגי חברות המציעות שירותי מימוש זכויות רפואיות, פעמים רבות תבוצע עבורנו בדיקה מקיפה ללא עלות אולם יש לקחת בחשבון שלחברות הגובות תשלום מראש עבור שירותיהן יש אינטרס לגרום לנו להאמין שיוכלו להשיג עבורנו סכומים גבוהים והטבות נכבדות. 

 

מימוש זכויות רפואיות בעזרת חברות פרטיות
לא קשה למצוא חברות פרטיות המציעות סיוע במימוש זכויות רפואיות. יש לתת את הדעת על גובה הסכומים שנידרש בסופו של יום לשלם עבור השירות שנקבל, אפילו אם בתחילת הדרך עדיין קשה לראות תשלומים כאלה באופק

 

עלות סיוע בהשגת תשלומים והטבות המגיעות בגין מצב רפואי

בבואנו לבחור חברה שתפעל להשיג עבורנו את כל המגיע לנו מכוח מימוש זכויות רפואיות יש לקחת בחשבון גם את התשלום שיגבו מאיתנו עבור שירותיהם. מכיוון שחלק הארי של התשלום מבוצע בדמות נתח מן הסכומים שמשיגים עבורנו יש נטייה להמעיט בחשיבות האופן בו יחושבו הסכומים. רוב החברות גובות בין-15% ל-20% מן הסכומים שתקבלו, עלויות פתיחת התיק עשויות להגיע למאות שקלים. חשוב מאוד להבין עד תום כמה תשלמו, נתון מרכזי הוא משך גביית חלקה של החברה למימוש זכויות רפואיות מן הקצבה שישיגו עבורכם, בדרך כלל מדובר על תקופה של 3 עד 4 שנים.

 

 

סובל מפציעה או ממחלה קיימת?

כנראה שהמדינה חייבת לך כסף! בדוק עכשיו, ללא שום התחייבות

כבר 34,243 אנשים בדקו אם מגיע להם כסף חזרה מהמדינה

בדיקה מוצלחת יכולה להיות שווה אלפי שקלים בשנה

בדוק עכשיו

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme